De ce se mai înjură lumea prin orașul Brașov

1. Intersecțiile cu sens giratoriu – faptul că le avem este un lucru bun, dar cum sunt făcute lasă de dorit.

În mod normal, un sens giratoriu păstrează același număr de benzi la intrare și la ieșire. Nu și la Brașov, unde se intră pe 3 benzi și se iese pe două. N-are rost să spun unde că sunt destule. Griviței cu Aurel Vlaicu ar putea fi un exemplu, cea din dreptul magazinului Selgros și multe altele.

A mai avut cineva la un moment dat ideea năstrușnică de a desena în sensurile giratorii niște linii de demarcare a benzilor pe asfalt concentrice, ca razele unui soare. La momentul acela se chemau „sensuri giratorii turbo”. Atât de turbo au fost că și-au dat seama că nu sunt bune de nimic și au revenit la dungile paralele. Problema este că nici cele turbo nu s-au șters de pe asfalt și acum e o mixtură de linii din care nu mai pricepe nimeni nimic (vezi intersecția de la Spitalul Județean).

2. Bălțile de pe carosabil – atunci când mașinile le ridică peste pietoni.

Toți pietonii se revoltă în momentul în care trece prin dreptul lor o mașină care le ridică toată apa de pe carosabil în cap sau pe haine. Am pățit și eu treaba asta.

Problema nu este a șoferilor ci a drumurilor. Odată cu marea asfaltare, s-au acoperit și majoritatea canalelor de scurgere din carosabil. Cele care nu au fost acoperite de asfalt au fost acoperite de frunze și crengi rupte, astfel că nu mai trag. Așa că atunci când plouă (și la Brașov plouă), toată apa rămâne pe drum.

Apropos de canalele de scurgere, întotdeauna m-am întrebat de ce canalele trebuie să fie pe marginea carosabilului, ca să își rupă toate autobuzele roțile în ele și nu pot fi băgate sub trotuar, ca în restul țărilor civilizate.

3. Locuri de parcare – cu triunghi de blocare sau fără

Acum vreo câțiva ani s-a început la Brașov marea împroprietărire a cinstiților locatari cu locuri de parcare. S-au organizat licitații, motiv de vrajbă între vecinii care doreau locuri „mai în față” și s-au atribuit aceste locuri. Suplimentar s-au scos la vânzare și niște triunghiuri din metal pentru blocarea locurilor de parcare, pentru a satisface dorința românilor de proprietate.
Problema a fost că proaspeții proprietari s-au lenevit și n-au mai vrut să ridice minunatele triunghiuri când plecau de acasă, alții au parcat pe locurile fără triunghiuri ridicate și de aici motiv de înjurături și claxoane, când proprietarul de drept își găsea locul ocupat.

Apoi triunghiurile au fost declarate ilegale de către cei din Consiliul Local Brașov (după ce oamenii le plătiseră), dar majoritatea nu și le-au demontat și le ridică în continuare. Așa că iar nu se mai știe ce și cum prin acest oraș.

Apropo de aceste locuri de parcare, am și eu niște întrebări, cred eu, pertinente:

a. De ce sunt favorizate persoanele fizice la licitații ? Este o discriminare să ceri unei persoane fizice 90 de lei pe an și unei persoane juridice de 12 ori mai mult.
b. Ce se întâmplă cu blocurile unde funcționează firme care au program cu publicul, iar cei care vizitează aceste firme au nevoie de parcare ? La asta nu v-ați gândit. Strada Zizinului este un exemplu, Toamnei la fel.
c. Era vorba la început că locurile de parcare sunt rezervate pentru locatari de la ora 17. Mai este valabil ?

Cam astea sunt motivele care mi-au venit în minte, dacă mai aveţi şi voi altele, contribuiţi.

Mai citesc
Top